Dlaczego warto założyć i dbać o wizytówkę w Google?
WIDOCZNOŚĆ W GOOGLE
Wizytówka w Google to gwarancja sprowadzania Klientów do swojego biznesu, niezależnie czy jest to firma działająca tylko w Internecie czy w handlu lub usługach stacjonarnych. Przede wszystkim wizytówka zapewnia widoczność w wynikach wyszukiwania Google.
KTO I GDZIE MOŻE ZAŁOŻYĆ WIZYTÓWKĘ?
Zakładanie wizytówki jest całkowicie bezpłatne i bardzo proste. Zaczynamy od podania podstawowych informacji o naszej działalności, dalej udostępniamy zdjęcia, logo. Warto także rozwinąć naszą wizytówkę o podanie profilu działalności i atrybutów, które firmę chatakteryzują. Jako bonus, poniżej w tym wpisie dzielę się checklistą najważniejszych punktów przy wypełnianiu naszego profilu.
DOSTĘPNOŚĆ LOKALNA
Dzięki wizytówce ułatwisz dotarcie do Twojego sklepu/ salonu. Uwzględnij przede wszystkim godziny otwarcia czy szczegółowe informacje związane z adresem. Google dużą wagę przywiązuje do lokalnej społeczności i takich wyszukiwań, tym bardziej wizytówka może stać się cennym elementem w dotarciu do klientów, którzy są najbliżej.
PROMOCJA OFERTY
Google daje możliwość dodania Postów związaych z Wydarzeniami w Twojej firmie, może to być informacja o specjalnej akcji promocyjnej lub wyprzedaży w Twoim sklepie. Inną opcją jest dodawanie zdjęć produktów do swojej wizytówki.
SIŁA KOMENTARZY
Pamiętaj o tym, że po założeniu wizytówki Twoi Klienci będą mieli możliwość komentowania Twoich usług, oferty. Zadbaj o to, aby negatywne komentarze nie pozostały bez odpowiedzi. Niech Twoi Klienci wiedzą, że dbasz o jakość swoich usług i dobro Klientów. Warto także zachęcać Twoich użytkowników do pozostawiania opinii i umieszczania zdjęć na wizytówce. Takie działanie może sprawdzić się chociażby w przypadku lokalnego biznesu. Poniżej przykład cukierni, która działa lokalnie i piecze torty na zamówienie. Widać, że umieszczone zdjęcie jest przydatne dla potencjalnych Klientów.

UWAGA NA ZAWIESZENIE WIZYTÓWKIc
Coraz częściej można usłyszeć o zawieszaniu wizytówek przez Google. Zdarza się, że takie działanie może być wynikiem nieuczciwej konkurencji, zgłoszeniach użytkowników lub po prostu alogorytmami Googla. Powodem tego ostatniego mogą być działania niezgodne z wytycznymi Google, w wyniku których możliwość zarządzania profilem została odebrana. W momencie zakładania wizytówki, trzeba dokładnie zapoznać się polityką treści i dostosować się do niej. Warto rozważnie dobierać słowa kluczowe i raczej nie przesadzać z ich ilością. Więcej informacji można znaleźć tutaj.